• سه شنبه ٣٠ آبان ١٤٠٢-١١:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٦١
شمس‌احسان تذکر داد:2-194

ضرورت بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و مستغلات

عضو شورای اسلامی شهر تهران، طی تذکری بر ضرورت بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و مستغلات تأکید کرد.

به گزارش پایگاه طلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورا، ضمن تأکید بر ضرورت بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و مستغلات اظهار داشت: ارتقاء شفافیت و انضباط مالی، حفاظت از دارایی‌‌ها، استفاده اثربخش از منابع موجود و همچنین دستیابی به منابع پایدار همواره از ضرورت‌‌های مورد تأکید مجموعه مدیریت شهری تهران بوده است.
شمس‌احسان ادامه داد: در همین راستا، شناسایی و مدیریت بهینه املاک و مستغلات و دارایی‌های غیرمنقول، امری گریزناپذیر است. طبق تبصره دوم (2) ماده هفتم (7) مصوبه تعيين تكليف املاک واگذار شده تهران به اشخاص حقوقی و حقيقی (تاریخ 15/04/1400)؛ واگذاری املاک و فضاهای شهرداری به مجموعه‌های عام‌المنفعه، خيريه، سمن‌ها و تشكل‌ها، انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگي، منوط به نظارت مستقيم نمايندگان كميسيون فرهنگي و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگي شهرداری تهران بر عملكرد اين مجموعه‌ها است.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در دستورالعمل مذكور نمی‌توان حق تصويب واگذاری بهره‌برداری از املاک شهرداری را از شورای اسلامی شهر تهران سلب كرد و در هر صورت واگذاری املاك بايد به تصويب شورای اسلامی شهر تهران برسد.
وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم مصوبه‌های شورای اسلامی شهر مبنی بر "ساماندهی اسناد املاك و مستغلات شهرداری تهران و مؤسسات تابعه" مورخ 12/02/1395، "نحوه محاسبه عوارض ساختماني مبتني بر ارزش مكانی املاک در شهر تهران" تاریخ 12/11/1399، "تعيين تكليف املاك واگذار شده تهران به اشخاص حقوقی و حقيقی" تاریخ 15/04/1400 و با گذشت چندین ماه از همایش رونمایی و معرفی سامانه املاک و مستغلات شهر تهران، هنوز این سامانه تکمیل نشده و به صورت جامع مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. 
شمس‌احسان گفت: شهردار تهران در گزارشی شفاف و منسجم نسبت به رفع موانع پیش روی سامانه املاک و مستغلات و تعیین تکلیف اجرای کامل آن به طور مجدانه اقدام کند و امید است با تکمیل سامانه مذکور، از بروز برخی نابسامانی‌ها جلوگیری شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: